Jurnalismul local care schimba imagini

Multe critici au fost aduse la adresa asa zisilor jurnalisti care promoveaza nimic altceva decat o presa slaba. Este tot mai greu sa gasesti stiri bune, care sa nu contina accidente, care sa nu aiba un substrat sexual, care sa nu faca apel la indecenta umana, care sa nu aduca in discutie drogurile, alcoolul, pedofilismul si pornografia.

Oamenii nu isi dau seama ca vorbind despre toate acestea - ele devin mai actuale si mai normale in viata ascultatorului de rand, mai ales in viata copiilor care nu stiu sa faca distinctia intre fabulos si real, daramite intre gresit si bun. Mai sunt insa jurnalisti care promoveaza subiecte serioase, chiar daca grupurile tinta sunt tot mai mici. Ziarele locale de exemplu contin subiecte mai serioase, insa cele de la centru - deci din Capitala noastra iubita - sunt tot mai sarace in acest sens. Stirile locale - de exemplu, stiri din Alba contin mai putine frivolitati, deoarece probabil oamenii sunt deja destul de bombardati de senzational.

Campbell (2001) descrie ziarele din presa galbena ca publicatii cu prima pagina impartita in mai multe coloane, care prezinta diverse domenii precum sport si scandal, folosind formate ingrosate (cu ilustratii mari si uneori color), bazate profund pe surse anonime si auto-promovate neconditionat. In plus - Frank Luther Mott (1941) defineste jurnalismul galben in termeni de cinci caracteristici: titluri incitative, uneori infricosatoare, scrise cu un fond mare, care ocupa un spatiu semnificativ din prima pagina, precedate de stiri mici deoarece acestea atrag privire omului, utilizarea generoasa de imagini sau desene imaginare; utilizarea unor interviuri false, folosirea titlurilor inselatoare, pseudo-stiinta si o parada de lectii false oferite de asa-zisi experti; suplimente color, cu benzi desenate, distribuite duminica dar si simpatie dramatica pentru „persoana slaba din sistem”.

Stirile locale abordeaza de cele mai multe ori toate aceste aspecte avand in prim plan agitatia cetateanului.