Jurnal alimentar

Când mi-am început dieta am încercat în primul rând să renunţ la alimentele grase şi dulciuri. De asemenea, m-am hotărât să includ cât mai mult verdele în viaţa mea. Sunt şanse mai mari să aduci culorile în dietă odată cu primăvara. Primul pas a fost după cum am spus către verde aşa că mi-am cumpărat din piaţă o salată mare, praz, ridichi, mi-am ras parmezan în ea, un ou fiert tăiat în mai multe bucăţele şi iata o masă copioasă cu care mi-am început primăvara şi regimul alimentar. A fost delicioasă.

Bineînţeles că nu am putut mânca la nesfârşit salată şi am trecut şi la carne dar gătită la cuptor cu puţin ulei de măsline sau la grătar. Deşi credeam că o să fie mai complicat dimpotrivă gătitul mi-a luat mai puţin timp. Umătorul pas a fost să renunţ la pâine. La paste nu am reuşit să renunţ definitiv, în schimb asocierile au fost mai corecte şi s-a simţit. Nici la cantităţi nu am renunţat ci la calorii.

E adevărat că rezultatele nu au apărut peste noapte dar timpul mi-a fost prieten şi am reuşit. Am reintrodus apoi dulciurile în viaţa mea căci precum copiii nu m-am putut despărţi de ele niciodată, doar că nu le-am mai poftit la orele târzii din noapte.

Nu am urmat o reţetă anume ci am mâncat ceea ce mi-a cerut corpul meu. Îmi cerea lapte mâncam iaurt, brânzeturi sana. Îmi cerea dulce mâncam fructe. Foarte mult în această perioadă mi-a fost de folos sprijinul soţului meu care mânca ceea ce-mi găteam pentru mine, nu mai găteam ceva suplimentar care putea să activeze papilele gustative. Iar al doilea sprijin a fost un jurnal alimentar pe care îl ţineam zilnic. Tot ceea ce mâncam îmi notam pe caieţel, un sfat pe care îl dau tuturor celor ce vor să ţină regim.

Un alt sfat este cel de a renunţa la sentimentul de vinovăţie dacă pe ici pe colo mai păcătuiesc cu o bucaţică de ciocolată. Acum dacă ai mâncat toată ciocolata e normal să-ţi pui întrebări dacă e normal, dar o bucăţică nu cred că este o catastrofă mai ales dacă pofta nu îţi dă pace. Decât să îţi petreci o zi întreagă cu gândul la ea mai bine mănânci o bucăţică de ciocolată.