Zile de toamna versus Zile de vara

Nu imi place toamna! Si o spun raspicat! Ma deprima si am asociat-o mereu cand eram copil cu faptul ca incepeam scoala si eram tare trista dupa o vacanta de aproape 3 luni de zile sa ma reintorc in banca. In plus frigul imi da mereu o stare de disconfort. Ploaia parca imi intra in oase si picioarele le am mai tot timpul reci. Pe cand vara sunt ca o reptila:) Stau la soare pana ma topesc. Nu ma deranjeaza caldura, imi da o stare de bine, de evadare din cotidian.

Multi spun ca toamna are frumusetea ei. Singura pe care o regasesc este in culorile ei. Imi place aramiul, roscatiul, maro-ul si galbenul acela sters. A….stiu! Imi mai place sa pasesc pe covorul de frunze. Sa imi aud pasii pe frunzele trosnind. Asta si pentru ca am si eu momentele mele cand sunt boema.

In rest, ma enerveaza la culme si ora cand apune soarele. Noaptea evident devine mai lunga ca ziua, ceea ce ma obliga de multe ori sa stau in casa.  Si ce sa fac si in casa? Iau o carte citesc. Bun! Dupa o ora si ceva ma ia somnul. Ma trezesc, ma uit la un film bun, imi fac unghiile, imi aranjez parul. Mai scriu pe blog, pe facebook, ca munca deocamdata nu mai am …destule activitati nu? Dar toate se sfarsesc si ma vad iar si iar in aceeasi stare nostalgica.

Nici sa ma plimb seara nu pot, pentru ca oricat de imbracata as fi, mi se face frig. Si de ce trebuie sa imi pun atata toale pe mine? Ma enerveaza, iar la un moment dat ma mananca si pielea!

Prietenii mei parca au si ei aceeasi stare. Iesim la un ceai? Nu, nu am chef! Poate in week-end! Cum va spuneam toata lumea e plictisita si cum sa fiu eu aia pozitiva? Mai greu! Apropo imi place ceaiul...aproape de toate felurile. Dar cel mai mult cel de menta, indulcit cu putina miere si un strop de lamaie. Hai sa zicem ca imi place sa-l beau cand e putin frig...in fine toamna sau iarna!

Ma gandesc ca poate nu imi place toamna cea bogata, asa cum imi zicea invatatoare la scoala, pentru ca sunt nascuta si primavara. Mai precis in cea mai frumoasa luna de primavara. Mai.Cand toata lumea se dezmorteste dupa o iarna lunga si plicticoasa. Apar si lalelele sau bujorii, pe cand toamna crizantimele nu ma misca deloc. Si soarele devine puternic atunci si parca imi ajunge pana in adancul sufletului.

Uneori ma framant cu gandul la cate activitati sa mai fac toamna si parca nu imi surade niciuna. Ma duc la cursuri, poate mai iau niste lectii de dans, dar si alea numai in spatii inchise, unde praful se ridica si ma enerveaza la culme. Asta pentru ca sunt alergica la praf si stranut incontinuu. La praf si la mirosul de benzina!Bleah!

Nici fructele de toamna nu prea imi plac. Struguri mananc rar, gutuile ce le mai gust. In schimb vara, nectarinele, ciresele, capsunele sau pepenele rosu le ador. Mananc pana la refuz.

Ce-mi place toamna, ca acum mi-am amintit este faptul ca mama si bunica incep sa faca prajituri, pentru ca nu le mai deranjeaza caldura sufocanta din bucatarie de pe timpul verii. Si in casa la noi incepe sa miroasa numai a vanilie sau ciocolata. Si nu se rezuma la un singur fel de prajitura. Apar, mai ales in week-end, tot felul de deserturi glazurate, insiropate sau pufoase. Asta da un lucru minunat!

Sa nu credeti ca militez impotriva toamnei, insa pur si simplu as vrea sa fie doar doua anotimpuri: primavara si vara, iar iarna, doar o saptamana, atunci cand este Craciunul.