Despre vacanta, viitoarele teze si… ABSOLVIRE

Vacanta a fost intotdeauna un prilej de bucurie si relaxare pentru orice elev.  Cei mai multi dintre liceeni privesc vacanta ca pe o perioada (scurta!) in care isi pot pune ordine in ganduri, sunt capabili sa faca lucrurile  care le plac cel mai mult sau, pur şi simplu, pot dormi cat timp isi doresc.  Dar ce fac elevii atunci cand vacanta se termina şi sunt nevoiti st se intoarca la scoala? Cum reusesc sa se acomodeze cu ritmul dictat de orele de curs? Am stat de vorba cu diferiti elevi ai si am aflat cum gestioneaza ei aceasta perioada, post vacanta, dar si care sunt gandurile lor cu privire la tezele pe care le vor suţine în cursul lunilor noiembire si decembrie.

Bobocii, care nu de mult au intrat timizi pe poarta liceului, se confrunt cu emotii aparte. Astfel, o boboacă spune ca ,,atmosfera este puţin tensionata, iar noi  suntem destul de îngrijorati de acest lucru. Dar, cu toate astea, stim ca dupa munca depusa o sa avem parte de rezultate bune. De asemenea, o alta crede ca ,, atat eu cat şi colegii mei revenim întodeauna cu greu dintr-o vacanţă, oricat de scurta ar fi ea, iar perioada de acomodare, desi nu este lunga, este oarecum obositoare si solicitanta, mai ales în acest anotimp. Cu privire la perioada tezelor, e normal sa ma simt stresata, dar atata timp cat reusesc sa fiu constanta in a invata, consider ca totul o sa fie bine. “ Pentru a se relaxa, felele isi fac timp sa ia o gura de aer, plimbandu-se ,, Faptul ca ies jumătate de ora din casa ma ajuta foarte mult” .De asemenea, ele spun ca ,, incercam sa respectam orele de somn si  sa luam o gura de aer de fiecare data când simtim ca nu mai rezistam presiunii. “

Elevii clasei a X-a sunt obisnuiti cu aceasta perioadă dificila, dar totusi mai exita unele emotii. Codruta crede ca: ,, acum e o atmosfera foarte încarcatat, tinand cont de faptul ca avem foarte mult de invatat si, pe langa teze, suntem solicitati si la celalalte materii cu teste si tot felul de proiecte.” Pe de alta parte, Claudiu priveste acest interval de timp foarte degajat ,,Sincer, sunt relaxat pentru ca altfel nu pot sa invat si sper sa pot trece peste această perioada cu note cat mai bune. Niciodata nu m-am speriat de teze sau examene pentru ca stiam ca am invatat si eu unul nu-i vad rostul stresului.”.

Vlad , elev în clasa a XI-a, sustine ca ,, Atmosfera dintre doua spatamani de vacantă speram sa fie relaxanta, însă ne-am izbit inca din primele ore de zidul dur al testelor. Cu toate acestea pot spune ca multi dintre noi incă ne mai consideram in vacanta, dar ce putem face... <<carpe diem>> ca doar suntem liceeni! Cat de vacanta, ea a fost mult, mult, mult prea scurta. O vreau inapoi. E ca si cum imi doresc o zi de iarnă in mijlocul verii sau pace mondiala... stiu ca e imposibil, dar, cu toate acestea, mi-o doresc in fiecare clipa. “. Cristina este de parere ca ,, Aceasta perioada in care ne reintoarcem  pe coridoarele scolii este dificila, dar pot spune ca deja m-am obisnuit cu ideea. In opinia mea, o calitate foarte importanta a elevului din ziua de azi ar trebui să fie capacitatea de a sti ce trebuie sa invete si…ce nu ! “.

Cat despre elevii clasei a XII-a, viitorii absolventi, ce ar mai fi de spus? Sunt nerabdatori sa paseasca pe un alt drum al vietii lor si pentru asta acorda timp suficient pentru examenul de Bacalaureat. Asadar, Nicoleta spune  ,, Cu siguranta anul acesta va fi cel mai stresant si obositor pentru mine.In legatura cu examenul de Bacalaureat am emotii, deoarece stiu ca de nota lui depinde viitorul meu. Materia este destul de multa si necesita pregatire suplimentara.”. Mircea vede aceasta perioada dintr-o alta perspectiva ,, În ceea ce priveste Bacalaureatul, nu prea am emotii pentru ca eu nu prea am de obicei. Incerc sa ma relaxez uitandu-ma la un film sau dormind. “