Jurnalismul galben care induce culori mintii

Traim intr-o lume atat de prost desenata incat ne lasam amagiti zilnic de titlurile mari din ziare, de pozele extrem de colorate care contin figuri de artiste malnutrite, figuri de politicieni rapiti de injustitie si multe bucle blonde sau buze infoiate si asa mai departe.

Este greu in ziua de azi sa mai gasesti o stire buna, insa atunci cand dai un search, de exemplu pe Google stiri din Cugir, ai posibilitatea de a-ti selecta singur informatia fara a mai fi asaltat de teribilismul reporterilor si de incapacitatea lor de a crea o lume jurnalistica mai buna. Exista asa numita presa galbena care promoveaza de regula stiri nesemnificative cu titluri mari si o multime de poze cu vedete care au devenit dive pentru senzationalul fel in care arata si nu pentru ca ar fi facut ceva anume.

Prin urmare - se promoveaza un jurnalism - numit de americani, jurnalism galben. Termenul de „jurnalism galben” provine din Statele Unite secolului al XIX-lea, cand New York World, publicatia lui Joseph Pulitzer, si New York Journal, ziarul lui William Randolph Hearst, se aflau in batalie pentru tiraj. Disputa din 1895 a atins punctul culminant in anul 1898, iar referintele istorice fac trimitere in special la aceasta data. Ambele publicatii au fost acuzate de critici pentru distorsionarea sau exagerarea stirilor, actiuni intreprinse intentionat, pentru a crea senzatie si pentru a creste circulatia publicatiilor. Desi cele doua ziare intocmeau si materiale serioase si bine documentate, Pulitzer si Hearts au apelat la senzational mult timp.

Din pacate la noi in tara - jurnalistii romani au cam uitat sa faca jurnalism de calitate, prin urmare materialele serioase sunt tot mai putine, iar publicatiile care le contin - tot mai rare. De cele mai multe ori ziarele de calitate sau emisiunile care sa abordeze subiecte serioase nu mai au loc avand in vedere ca senzationalul creste zilnic in tiraj.