Nu-mi place

Mie nu imi place sa merg la mare sau la piscina. De ce? Pentru ca nu stiu sa innot. Poate ca daca as sti, as merge mai cu drag in acele locuri unde majoritatea merg sa se simta bine. Exemplele pot continua. Dar, pentru ca suntem fiinte bi sau chiar poli-valente, exista si o alta parte a povestirii. Este posibil sa nu imi placa ceva, tocmai pentru ca am incercat. Acel lucru fie nu ma face sa ma simt bine, ma dezavantajeaza sau ma raneste. Un exemplu din aceasta categorie poate sa fie atunci incaltam o pereche de papuci care ne ranesc.

Ajungem sa uram acea pereche de papuci pentru ca stim ca ne face rau. Pe aceeasi idee merg si cu preferintele in cazul hainelor. Nu imi place bluza aia pentru ca imi scoate in evidenta o parte a corpului pe care vreau sa o ascund. Deci stiu ca nu imi sta bine, asadar nu imi place. Poate aceste argumente sunt doar valabile pentru mine. Am citit pe ici pe colo fragmente din carti de psihologie in care am descoperit ca unii oameni se tem de necunoscut, iar altii mai aventurosi chiar savureaza misterul. Eu fac parte din categoria celor care se tem de necunoscut. Il cuprind cu mare drag pe “nu imi place” in brate, atunci cand de fapt cel vinovat este “nu stiu”. Important este ca acum imi dau seama de acest lucru. Stiti cum se spune: “primul pas spre vindecare este sa recunosti ca ai o problema”.

 Evident, nu suntem perfecti.Dar ca sa ajungem la cea mai buna varianta a noastra trebuie sa ne autocunoastem. Autocunoscandu-ne, ne putem da seama unde avem lipsuri si unde suntem buni. Daca fiecare dintre noi ar tinde spre cea mai buna varianta a lui, atunci, cu siguranta, lumea ar fi un loc mai bun. Va invit sa facem acest lucru. Pentru noi si pentru viitorul nostru!